BASINDA BİZ

Fide Konserve CEO’su Cemal Konakçı; tarımsal ürünlerde sebzenin fideden koparıldığı andaki tazelik ve lezzetiyle, hayvansal gıdanın ise en yüksek besin değeriyle en sağlıklı şekilde konserveye dönüştürülmesinin son derece önemli olduğuna dikkat çekiyor. Konakçı, “Sadece doymak için değil sağlıklı besinleri ve doğal lezzeti, en yüksek besin değeriyle sofralara getirmek için üretim yapıyoruz. Fide Konserve olarak, yarım asra yaklaşan deneyimimizle, farklı yaşam kültürlerine sahip toplumların damağındaki ortak lezzeti, tazelik ve lezzetin yanı sıra besin değeri korunmuş ürünlerin oluşturduğunu biliyoruz. %100 doğal ürünlerimizle sadece ülkemizde değil uluslararası alanda da talep gören marka olmaktan büyük gurur duyuyoruz.

Kaynak: www.ensonhaber.com

Bunların yanı sıra uzaktan çalışma ve sokak kısıtlamalarının neden olduğu hareketsizlik ve sağlıksız beslenme ise pek çok insanı obezite sorunuyla karşı karşıya getirmiş durumda. Bilim insanları, direnci artıran önemli desteklerin başında yer alan omega3’ün, kilo verilmesi konusunda da ciddi bir destek olduğuna dikkat çekiyor. Fide Konserve CEO’su Cemal Konakçı, “Omega3 eksikliği, kalp sağlığından kemik ve eklem hastalıklarına kadar onlarca sağlık sorununa neden oluyor. Diğer taraftan, en fazla ton balığında bulunan omega3’ün belirli miktarda tüketimi, pek çok rahatsızlığı engellemenin yanı sıra vücutta insülin dengesini de kurarak, aşırı kiloyla mücadeleye katkı sağlıyor. Fide Konserve olarak, bu zorlu süreçte salgınla mücadeleye yönelik tüm önlemlerin eksiksiz olarak uygulanmasının yanı sıra herkesin vücut direncini koruması, diyet, hareket sağlıklı beslenmeye önem vermesi gerekiyor. Bu amaçla, herkesin günlük omega3 ihtiyacını karşılayabileceği; zeytinyağlı, light, klasik ve acılı ton balığı konservelerimizi sadece ülkemizin değil dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerimize ulaştırıyoruz” dedi.

Kaynak: yenisafak.com.tr

Yaş meyve sebze ve mamul ihracatının yıldızları başarılarını ödülle taçlandırdı. UİB bünyesinde faaliyetlerini yürüten UYMSİB ve UMSMİB 2021 yılının başarılı ihracatçılarını ödüllendirdi. 2021 yılını yüzde 9 oranında artışla 159,5 milyon dolarlık ihracatla kapatan UYMSİB dört kategoride 110 firmaya ödül verdi. Geçen yılı yüzde 23,2 artışla 233,3 milyon dolar ihracatla tamamlayan UMSMİB ise yine dört kategoride 55 firmayı ödüllendirdi. 2022 yılında ise Fide, UMSMİB Gümüş İhracat Ödülünün sahiplerinden oldu.

Kaynak: uib.org.tr

Antalya Fuarcılık İşletme ve Yatırım A.Ş (ANFAŞ) tarafından düzenlenen 29’uncu Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı (ANFAŞ Food Product) ile 33. Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı (ANFAŞ Hotel Epuipment) 17 Ocak’ta kapılarını ziyaretçilere açacak. 20 Ocak’a kadar devam edecek fuarda 30 binin üzerinde katılımcı bekleniyor. Biz de Fide Konserve olarak 17 – 20 Ocak tarihleri arasında Anfaş Gıda Fuarında sizlerleyiz.

Kaynak: www.akdeniztelgraf.com

Türkiye’nin köklü gıda şirketlerinden biri olan Fide Konserve, 1950 yılında başladığı serüveninde hızla büyümeye devam ediyor. Çanakkale’de kurulan ve daha sonra aile şirketine dönüşen firma, Balıkesir-Susurluk’taki tesislerinden dünya geneline ürünler ihraç ediyor. Salça, ton balığı, mandalina konservesi ve daha birçok üründe faaliyet gösteren şirket, son dönemde önemli başarılara imza atıyor.

CEO Cemal Konakçı’nın verdiği bilgilere göre, şirketin yıllık ürün işleme kapasitesi 110 bin tona ulaşmış durumda. 2019’da 110 milyon TL ciro elde eden Fide Konserve, Avrupa ülkeleri ve Avustralya başta olmak üzere 45 ülkeye ürün satışı gerçekleştiriyor. Özellikle salça alanında %10 pazar payına sahip olan firma, hem iç pazarda hem de uluslararası platformlarda önemli bir konumda bulunuyor.

Şirketin yatırım hedefleri arasında mandalina konservesi ve ton balığı üretimine yönelik önemli adımlar bulunuyor. 2018’de başlanan ve şimdiye kadar tamamlanan 10 milyon dolarlık yatırımla birlikte, önümüzdeki yıllarda bu alandaki büyüme ivmesinin daha da artması bekleniyor.

Fide Konserve, sadece ürün çeşitliliği ve ihracat başarısıyla değil, aynı zamanda tarıma ve enerjiye yönelik sürdürülebilir yatırımlarıyla da dikkat çekiyor. Şirketin gelecek dönemdeki adımları, gıda sektöründe heyecan uyandırıyor.

Kaynak:https://www.ekonomim.com/

Domates salçası ile 10 yıl önce tanışan Çin’in artan tüketimi Türk ihracatçısını heyecanlandırdı. 10 bin ton salça tüketiminin gerçekleştiği Çin’de, bu rakam 2015’te 250 bin tona çıktı. Türkiye’nin salça ihracatını Çin sayesinde ikiye katlaması bekleniyor.

BUNDAN 10 yıl öncesine kadar neredeyse hiç domates salçası tüketmeyen Çin’de, 2015 yılında salça tüketimi 250 bin tona kadar ulaştı. Uzun yılladır salçanın kullanıldığı Türkiye’de ise yılda 150 bin tonluk tüketim gerçekleşiyor. 10 yıl önce yılda 10 bin ton salça tüketimi olan Çin’in tüketimini bu kadar hızlı arttırması endüstriyel domates üretiminde dünyadaki ilk 5 ülkeden biri konumundaki Türkiye’nin de bu ülkeye yoğunlaşmasına yol açtı. Şu anda Çin’in salça üretimi kendi tüketimlerine yetiyor ve dünyaya salça satabiliyorlar. Ancak her yıl tüketimleri 2-3 kat birden artan Çin’in üretiminin 5 yıl içinde kendine yetmeyebileceğini ifade eden Fide Konserve CEO’su Cemal Konakçı, bu noktada Türk ihracatçılarının devreye gireceğini dile getirdi.

Kaynak:www.hurriyet.com.tr

Fide Konserve CEO’su Cemal Konakçı, 2018’de dünya domates üretiminde gerileme beklentisiyle üreticilere ekim alanlarını genişletme çağrısında bulundu. Şirket, üreticileri teşvik etmek için domates alım fiyatını %30 artırarak 350 TL’ye sabitledi.

Fide Konserve Türkiye’de önde gelen sebze ve meyve konservesi markasıdır, yıllık 80 bin ton domates işler ve 67 ülkeye ihracat yapar. Salça üretiminin %40’ı iç pazarda, %60’ı ihracata yöneliktir.

Türkiye’de yılda yaklaşık 2.5 milyon ton salçalık domates üretilirken, bu yıl için 1.5 milyon ton civarında bir üretim bekleniyor. Cemal Konakçı, dünya domates üretimindeki gerilemenin talebi artıracağını ve üreticilerin bu fırsattan yararlanması gerektiğini belirtti.

Üreticilerin karşılaştığı sorunlardan biri, firmalar tarafından sözleşme yapılmamasıdır. Fide Konserve, çiftçilerle sözleşmeli üretim gerçekleştirir ve ürün kalitesine önem verir. Şirket, domates ton fiyatlarını 350 TL’ye sabitleyerek üreticilerin fiyat dalgalanmalarından etkilenmemesini hedefler.

Fide Konserve, Türkiye’nin verimli topraklarında yetişen sebzeleri ve meyveleri geleneksel yöntemlerle konserveleştirir. Ürün yelpazesi, domatesin yanı sıra biber salçası, sebze ve balık konserveleri, soslar, hazır yiyecekler ve kurutulmuş sebzeleri içerir. Şirket ayrıca, Cezayir’de üretim tesislerine sahiptir ve uluslararası kalite belgelerine sahiptir.

Kaynak:www.gazetebursa.com.tr

Fide Konserve, Türkiye’nin verimli topraklarında yetişen sebze ve meyveleri doğal haliyle 42 yıldır konserveleme işine odaklanmıştır. Son olarak, konserve ton balığı üretimine geçmiştir. Firma, yıllık 30 milyon dolarlık cirosunun yarısını ihracat, diğer yarısını iç piyasadan elde etmektedir. CEO Cemal Konakçı, ton balığı üretimine yapılan 9 milyon TL’lik yatırımın ilk üç yılda 30 milyon TL’lik satış hedeflediğini belirtmiştir.

Fide Konserve Hakkında

Faaliyetlerine 1974 yılında Balıkesir’de salça ve konserve üretimi ile başlayan Fide A.Ş, İzmir ve Susurluk’ta bulunan yaklaşık 190.000 metrekareye yaygın modern üretim tesisleriyle yurt içi ve yurt dışı pazarlar için konserve üretimi yapmaktadır.

Konserveleme konusunda uzun bir tecrübeye sahip olan Fide Konserve, yıllık 170 bin ton sebze-meyve işleme kapasitesine sahiptir. Fide’nin ürünleri, domates salçası, biber salçası, sebze konserveleri, balık konservesi, soslar, hazır yiyecekler, meyve ve kurutulmuş sebzelerden oluşan geniş bir yelpazededir. Firma, İstanbul merkezli olup yurtdışında 67 ülkeye ihracat yapmaktadır ve büyük zincir marketler için özel üretim yapmaktadır. Fide, yıllardır sektördeki güvenilir bir marka olup ISO ve HACCP belgelerine sahiptir.

Kaynak:https://perakendecagi.com/

Çanakkale merkezli Fide Konserve, sağlıklı yaşam trendlerini takip ederek Avrupa pazarında fark yaratıyor. Pandemi öncesinde ABD’de başlayan ve şimdi Avrupa’da hızla yayılan “kemik suyu kafeler” trendi, sağlıklı yaşam tutkunlarının ilgisini çekiyor. Kemik suyu, protein ve kollajen içeriğiyle sporcular ve güzellik amaçlı kullanmak isteyenler tarafından tercih ediliyor. Fide Konserve’nin özel üretimi olan kemik suyu çeşitleri, pandemi döneminde bağışıklık güçlendirici olarak da talep görüyor. CEO Cemal Konakçı, şirketin kavanozlarda sunulan kemik suyu ürünlerinin özellikle Fransa’da eczanelerde satıldığını belirtiyor. Fide Konserve, sağlıklı ve uzun süre saklanabilen ürünleriyle Avrupa’nın sağlık trendlerine liderlik etmeye devam ediyor.

Kaynak:https://www.ekonomim.com

Kaymakam Yalçın SEZGİN İlçemizde bulunan Fide Konserve Tesislerinde incelemelerde bulundu. Uzun yıllardır faaliyette olan tesiste onlarca çeşit konserve ve domates salçası üretilerek hem iç hem de dış pazara sunuluyor.
Yüzlerce kişiye istihdam olanağı sağlayan tesis aynı zamanda yörenin ürünleri açısında da önemli bir alıcı konumunda.
Kaymakam Yalçın SEZGİN “bu tür işletmelerin ağırlıklı olarak tarımsal faaliyette bulunan yerlerde üreticiler için önemli bir Pazar alternatifi oluşturduğunu” belirtti. İstihdam yaratılması, ihracata yönelik ürün arzıda dikkate alındığında bu işletmelerin önemi ortaya çıkmaktadır. Bu tesisleri kuran yöneticilerini ve çalışanlarını tebrik ediyoruz.” Dedi.
Fide Konserve’nin ‘Okyanustan Gelen Lezzet’ projesi, ünlü danışman ve şef Özlem Mekik’in workshop’u ile İstanbul’da başladı. Fide Konserve’nin ‘Okyanustan Gelen Lezzet’ projesi, ünlü danışman ve şef Özlem Mekik’in workshop’u ile İstanbul’da başladı. Eks Mutfak’ta düzenlenen lansmanda Mekik, fide ton balıklarıyla enfes lezzetleri davetlilere sundu. Melik, “Yerli yatırıma destek vermek ve değerli yatırımcıyla yol almak benim için onur” dedi.